loading...

مرجع طراحی سایت حرفه ای

بازدید : 0
يکشنبه 27 خرداد 1403 زمان : 10:37

درج کد اینماد در نصیب Footer پوسته وقتی کاربرد دارااست که شما از یک تارنما فردی به کار گیری می کنید. اگر که از سیستم‌های رئیس محتوا (مانند وردپرس) برای این شغل به کارگیری می کنید، اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم که از این طرز به کار گیری نمایید. طراحی سایت در مشهد در حالتی که که صرفا آیتم ویرایشی در تارنما شما استعمال از کدها میباشد میتوانید همین تَگ را در Footer خویش قرار دهید. ولی شما این قابلیت و امکان را خواهید داشت که با به کارگیری از دیگر تَگ‌ها آن محل قرارگیری آن را اصلاح فرمائید و یا این که حتی‌در کنار کد لوگوی رسانه‌های دیجیتال که هم پا با اینماد ارائه میگردد به طور جدولی آیتم به کارگیری قرار دهید. اما به شما پیشنهاد میکنیم که اصلا کدهای دیگری را باطن تَگ a وارد نکنید و در‌صورتی‌که که می خواهید وضعیت آن را تغییر‌و تحول دهید، آغاز آن را در یک تَگ div قرار داده و کلیه تغییراتی که مد حیث میباشد را روی این تَگ نو که تاسیس شده است، جاری ساختن فرمایید.

درج اینماد در وب سایت با استعمال از پلاگین‌ها
در شرایطی که که از سیستم‌های مدیر محتوا مانند وردپرس، جوملا و یا این که حتی تایپو۳ استعمال می کنید، می توانید با استعمال از پلاگین‌ها درج اینماد در وب سایت را به معمولی ‌ترین صورت ممکن جاری ساختن دهید.

پلاگین‌های مختلفی وجود دارا‌هستند که می توانید به راحتی و با نصب یک کدام از آن‌ها در وبسایت خویش و ارائه کد اینماد به آن اینماد را در وبسایت خویش ملاحظه کنید. خیلی از اینمادهایی که به طور اثبات در ورقه علامت داده میگردند و با بالا و تحت شدن برگه و اسکرول کردن یار شما بالا و ذیل می آیند، با استعمال از این قابلیت و امکان طراحی گردیده‌اند.

در این صورت بایستی اظهار کرد که درج اینماد در تارنما شغل بی آلایش‌ای خواهد بود البته درصورتی که که پلاگین غیر فعال گردد، اکران اینماد در وب سایت نیز متوقف شود. به علاوه، مراجعه زیاد به پلاگین‌ها میتواند تارنما شما‌را هنگفت کرده و مانند خیلی از وب سایت هایی که از سیستم‌های مدیر محتوا به کارگیری می‌نمایند مبتلا افت سرعت گردید. در نصیب‌های آینده فراگیری درج اینماد در وب سایت را با به کار گیری از این طرز با هم میبینیم.

درج اینماد در تارنما با به کار گیری از کاغذ سازها
یکی‌از نحوه‌ها برای درج اینماد استعمال از برگه سازهایی مثل Elementor و Visual Composer اینماد را در تارنما خویش درج نمایید. برای این شغل کافی میباشد به بخشی که می خواهید اینماد را در آن اکران دهد، بروید. بعد از آن با به کارگیری از ورقه ساز، یک اِلمان درج HTML گشوده فرمایید و کد اینمادی که از وب سایت enamad.ir اخذ کرده‌اید، را در آن وارد نمائید.

مزیت این شیوه این میباشد که می توانید در هر بخشی از وب سایت این کد را درج نمائید و طرز اکران آن را هم به دلخواه تهیه فرمایید. نقص‌ تعالی این طریق این میباشد که هر توشه، یک استفاده کننده ورقه مهم وب سایت شمارا گشوده می‌نماید، سرور بایستی برای اکران کد اینماد، یک توشه کد HTML را ایفا نماید و داده ها را از وبسایت دیگری فراخوانی نماید و در وب سایت شما به مخاطب اکران دهد. این مورد خلال اینکه سرعت تارنما شما‌را کاهش میدهد، منابع متعددی از سرور نیز مصرف می‌نماید. به دنبال چاره این نقص‌ را با هم خوا‌هیم روئت کرد.

درج اینماد در وبسایت در وردپرس
با دقت به بالا بودن داده های عددی استعمال از وردپرس، در‌این نصیب از نوشته‌ی علمی، از آن تحت عنوان مورد آموزشی برای درج اینماد در وبسایت به کار گیری میکنیم.


برای درج اینماد در تارنما وردپرسی خویش میتوانید از دو شیوه به کار گیری نمایید، یک کدام از به کار گیری از پلاگین‌ها و دیگری به کار گیری از کاغذ سازهایی مثل Elementor و Visual Composer که در‌پی به پژوهش هر دو میپردازیم.

به کار گیری از پلاگین
به کار گیری از پلاگین برای هر کاری در وردپرس یک فعالیت رایج میباشد و پلاگین‌های خیر هم برای این فعالیت وجود داراست. درین نوشته‌علمی ما فراگیری عمل با پلاگین Logo manager for enamad را ارائه خوا‌هیم کرد. برای استعمال از این پلاگین، می بایست از پیشخوان وردپرس وارد نصیب پلاگین‌ها گردید و آنگاه روی مورد اضافه کردن کلیک فرمایید.

در کاغذ‌ای که قرار دارید عبارت eNamad را کاوش و در حاصل می توانید پلاگین نامبرده را ببینید، که عموماً در اولِ فهرست هم جای دارد.

بازدید : 0
شنبه 26 خرداد 1403 زمان : 10:38

امروز به طور تقریبً کلیه ما تا نیاز مبرمی به کامپیوتر و لپتاپ وجود نداشته باشیم، برای وبگردی و سرچ در گوگل از تلفن همراه‌های خویش به کارگیری میکنیم. آمارها نیز حاکی از برتری چشم شدن تارنما‌ها بوسیله تلفن‌های یار و تبلت‌هاست تا کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها! طراحی سایت در مشهد در صورتی سایتی دارید و گوگل آنالیتیکس آن نیز فعال میباشد، به راحتی میتوانید درین ابزار به عمق این مقاله پی ببرید که تارنما شما بیشتر به وسیله دستگاه‌های گوشی چشم میگردد. متاسفانه یا این که خوشبختانه این قضیه منجر گردیده تا ساخت وب سایت ریسپانسیو برای تلفن‌های هم پا گاه از التفات بیشتری برای طراحی وب برای کامپیوتر و لپتاپ بهره مند باشد.

در‌این نوشته‌ی‌علمی از خصوصی مقاله ها مه ویژن قصد داریم تا بیشتر درباره وب سایت های ریسپانسیو (برخورد‌گرا) کلام کنیم و نکاتی را در ساخت سایت ریسپانسیو برای شما بیان کنیم تا در ساخت سایت به آن‌ها اعتنا فرمائید.

ما در مه‌ویژن همه عملکرد و عملکرد خویش را کرده‌ایم تا کلیه طراحی وب‌های صورت گرفته بوسیله دسته ما، کلیه اصول و قواعد ساخت سایت ریسپانسیو را در بربگیرد. گواه این داعیه نیز مثال‌شغل های پیشین ما در حوزه ساخت وب سایت میباشد. ما در همه پروژه‌های خویش ریسپانسیو بودن و گوشی فرندلی بودن را رعایت کرده‌ایم!

مثال‌شغل های مه‌ویژن شایسته ترین تبلیغات برای ما می باشند. برای مشاهده همگی مثال‌شغل های ساخت وب سایت ما کافیست بر دکمه ذیل کلیک نمایید.
امید خواهیم داشت تا طراحی وب سایت خویش را به ما بسپارید تا با یک ساخت سایت ریسپانسیو شما‌را شگفت زده کنیم!.
مثال‌شغل های ساخت وب سایت ریسپانسیو

ساخت سایت ریسپانسیو چیست؟
ریسپانسیو (Responsive) در لغت معناهای مختلفی داراست که در ساخت سایت به معنای «عکس العمل گرا» میباشد. ریسپانسیو بودن یک وبسایت، در واقع به کار گیری از کدهای نرم افزار نویسی و تکنیک‌‌هایی در طراحی وب میباشد که باعث به ایجاد صفحاتی می‌‌گردد که میتوانند بسته به بعدها مرورگر و دستگاهی که مخاطب از آن استعمال می‌نماید، عکس العمل قابل قبولی علامت دهند و المان‌های خویش را طوری تغییر تحول دهند که ضمن موقعیت دسکتاپ، پاسخگوی بازدیدهای از روی گوشی و تبلت نیز باشند.

‌پس به زبانی دیگر، طراحی وب سایت ریسپانسیو یا این که عکس العمل‌گرا، به پیاده سازی سایتی گفته‌ می شود که برای دستگاه‌هایی با گونه های اندازه شیت اکران مطلوب باشد.

به کارگیری زیاد عموم از تلفن همراه و تبلت برای بازدید از وب سایت‌ها، منجر شد تا گوگل از سال 2015، طراحی وب سایت ریسپانسیو را یک کدام از عامل ها جايگاه‌بندی اعلام نماید و در اصطلاح تلفن همراه فرندلی (Mobile-Friendly) بودن یک وب سایت برای گوگل از مداقه متعددی بهره مند باشد.

همه این مسائل دست به دست هم داده تا برنامه نویس ها و طراحان وب سایت ناچار شوند تا در کدهای خویش، بعد ها مجموع دستگاه‌های متفاوت، به عنوان مثال مانیتورهای تعالی، اشکال لپ‌تاپ‌ها، موبایل‌های هوشمند، اشکال و اقسام تلفن همراه‌ها و تبلت‌هایی که در اختیار عموم میباشد، را برای ساخت وب سایت در حیث بگیرند تا بتوانند با پیاده سازی یک وب سایت ریسپانسیو به دارندگان هر دستگاهی احترام بگذارند و همینطور این اصل سکو بندی گوگل را نیز رعایت نمایند.

پیاده سازی وب سایت ریسپانسیو این قابلیت و امکان را به شما میدهد تا کاربرانی که با امداد گوشی وارد اینترنت‌تارنما شما می گردند را نیز جذب فرمائید و تجربیات کاربری اینترنت‌تارنما شمارا بالا میبرد. خلال این، گوگل نیز به اینترنت‌تارنما‌های ریسپانسیو التفات بیشتری میدهد و مرتبه‌ی بهتری را به‌این تیم از اینترنت‌وب سایت‌ها تخصیص میدهد.

بازدید : 0
چهارشنبه 23 خرداد 1403 زمان : 10:47

نکته چهارم | مثل مابقی صفحه ها طراحیش کنیم
در اصول طرای برگه ۴۰۴ مدام بایستی کاری کنیم که مخاطب اندیشه نکنه وبسایت اشتباهی اومده. برای اینکه مخاطب بدونه وارد تارنما شما گردیده طراحی سایت در مشهد اما به هر دلیلی نتونسته به اون مقصد خودش برسه بایستی صفحه ارایی ۴۰۴ خودمون رو مثله مابقی صفحه ها کنیم و ترجیحاً مشابه برگه نخستین تارنما خودمون. تنهاً از مشابه بودن می‌تونید هدر تارنما خودتون رو تو شیت ۴۰۴ بزارید و مابقی چیزهایی که قرار می‌روئت کرد چیزه دیگه باشن.

نکته پنجم | امکان کاوش بزاریم

درحال حاضر استفاده کننده رسید به ورقه ۴۰۴، شاید بخواد مکان خاصی از تارنما ما بره، چطوری می بایست بره؟

اگه توجه کرده باشین، خیلی از کمپانی سرویس ها بهینه سازی توی تارنما خودشون قابلیت و امکان کاوش رو میذارن و از این امکان به عایدی بهینه سازی وبسایت خودشون به کار گیری میکنن.

نکته ششم | متن دیدنی بنویسیم
خیلی از کاربرها هستن که عامل مواجه شدن با برگه ۴۰۴ رو نمیدونن و ما می‌تونیم با یک‌سری خط پاراگراف جالب بهشون توضیح بدیم که چرا به‌این کاغذ وصال و هم اکنون این امکان رو هم دارن که حتی به صفحه ها دیگه هم برن. پس قطعاً متن هامون رو به‌شکل جالب بنویسیم و توضیح بدیم که مخاطب الان کجاس و به کجا می‌تونه بره.

به عکس‌های ذیل اعتنا فرمائید:

کمپانی مارول که به فیلم های ابر قهرمانیش معروفه اومده درون صفحه ها ۴۰۴ خودش از یک شخصیت دارای شهرت که سر گروه ایالات متحده میباشد به کار گیری کرده. در صورتیکه این محرمانه فیلم هارو چشم باشید یک دشمنی وجود داشت به نام هایدرا، مارول اومده از نام این معاند به کارگیری کرده و گفته که‌این شیت بوسیله هایدرا آیتم حمله قرار گرفته.

در اینجا برای کسایی که‌این فیلم رو چشم باشن یک خاطره جذابی مرور میشه و استفاده کننده از اینکه بدین شیت رسیده اندوهگین نمیشه و در قبال درون وب سایت می‌مونه. این شغل روی بهینه سازی تارنما شما هم اثر میزاره. لازمه برای اینکه به سئو وب سایت خودتون مبادرت کنین، تعرفه seo رو بدونین.

نکته هفتم | طرح‌های گرافیکی دیدنی بزنیم
به‌عکس یک ورقه ۴۰۴ ساده توجه نمائید:


آیا این ورقه می تونه شما رو راغب کنه به مکان دیگه‌ای از اون وب سایت راز بزنید یا این که حتی دلتون بخواد مکان دیگه ای رو ملاحظه کنید؟ بهتر به طور طبیعیً خیر. پس همت فرمائید پیاده سازی‌های گرافیکی جذابی به مخاطب ارائه بدید مثل عکس قبل که با هم دیدیم.

نکته هشتم | پیوند‌های مرتبط و توصیه ارائه بدیم
از نکات اساسی در دیزاین ۴۰۴ این می باشد که بایستی پیشنهادهای مربوط به درخواست مخاطب بزاریم که مخاطب بتونه سریعاً به یه ورقه ای مراجعه کنه و باطن برگه ۴۰۴ چشم به راه نشه.


همینطور می بایست پیوند‌هایی هم که قرار می‌مشاهده کرد رو گروه بندی فرمائید و این داده ها رو به استفاده کننده بدید که‌این مجموعه از پیوند‌ها درباره‌ی چه بخشی از وب سایت ما است.

صحبت انتها
صفحه آرایی ۴۰۴ خودتون رو دورازشوخی بگیرید و تلاش نمائید هر راهی که ممکن است که مخاطب از سایتتون بیرون بشه رو ببندید. برامون از تجارب خودتون بنویسید و بهمون بگید که‌این طریق‌ها چقدر تونسته براتون موءثر بوده باشه.

بازدید : 0
سه شنبه 22 خرداد 1403 زمان : 11:09

ولی چه گونه خواهیم توانست یک پلاگین را نصب کنیم و به وردپرس خویش اضافه کنیم و از تجهیزات آن استعمال کنیم . پیرو همگی نحوه های نصب پلاگین در وردپرس را با هم تحقیق خوا‌هیم کرد . در داشبورد رئیس وردپرس بخشی وجود دارااست به عنوان پلاگین ها . درین نصیب میتوان طراحی سایت در مشهد پلاگین های نصب گردیده در ورپرس را مشاهده و مدیر کرد. این قسمت از سه بخش گوناگون تشکلیل شد‌ه‌است که در پایین هر سه قسمت را توضیح می دهیم
» پلاگین های نصب گردیده ، اضافه کردن ، ویرایشگر پلاگین

پلاگین های نصب گردیده
در‌این نصیب کلیه پلاگین های نصب گردیده در وردپرس به طور یک لیست نقل شده اند و می‌توانید از این قسمت پلاگین متبوع را فعال یا این که غیر فعال نمائید همینطور درین نصیب میتوان در شکل عدم نیاز به پلاگین خاصی ، آن را روی هم رفته از وردپرس حذف کرد . یک کدام از تجهیزات دیگری که در‌این نصیب وجود داراست قابلیت و امکان به روز پلاگین از این قسمت میباشد . در صورتی ورژن جدیدی از پلاگین متبوع در مخزن وردپرس مو جود باشد می توانید به سادگی و با کلیک بر روی ” حالا آپ تو دیت نمایید ” ورژن نو پلاگین را اخذ و به طور اتومات بروز رسانی نمایید.

یکی امکان های بهتر که درین قسمت وجود داراست قابلیت جاری ساختن شغل های گروه جمعی روی پلاگین هاست مثلا می توانید تعداد ، یا این که همگی پلاگین ها را تعیین نمائید و همه را با هم غیر فعال یا این که فعال نمایید خلال این ها قابلیت بروز رسانی و حذف تیم جمعی نیز درین قسمت وجود دارااست. همینطور میتوان در قسمت پلاگین های نصب گردیده بروزرسانی اتومات را نیز فعال فرمائید تا در شکل منتشر شدن ورژن نو به طور اتوماتیک پلاگین متبوع به ورژن نو بروز رسانی گردد.

قسمت اضافه کردن
در قسمت اضافه کردن به دو طرز می‌توانید پلاگین دلخواه را به وردپرس خویش اضافه نمایید. او‌لین شیوه نصب افزون از مخزن وردپرس میباشد . با مراجعه به‌این قسمت وارد ورقه ای می شود که مثل نرم‌افزار استور های پر اسم و رسم مانند گوگل پلی و یا این که بازار لیستی از پلاگین های گوناگون که بوسیله نرم‌افزار نویسانی از سراسر عالم توسعه و گسترش داده گردیده اند را مشاهده می کنید. درین نصیب پلاگین ها را می توانید براساس خصوصیات ، محبوبیت ، و سفارش گردیده نظم دهی نمایید همینطور این قابلیت و امکان وجود داراست که بتوانید پلاگین ای را به علاقمندی خویش اضافه فرمائید و در شکل نیاز در سایت خویش و یا این که بقیه سایت ها ، پلاگین های آیتم عشق خویش را مشاهده کرده و نصب نمائید .

اما برای اضافه کردن یک پلاگین به علاقمندی خویش آغاز می بایست در تارنما قانونی وردپرس یک اکانت کاربری تولید نمایید و در به عبارتی وب سایت پلاگین های لازم را به علاقمندی خویش اضافه نمائید. با این عمل می‌توانید پلاگین های دوست داستنی خویش را مجموعه بندی نمائید و به راحتی به آنان دسترسی داشته باشید کافیست اسم کاربری اکانت خویش را وارد نمایید و اخذ علاقمندی ها را گزینش نمائید اما می توانید با وارد کردن اسم کاربری سایرافراد نیز به پلاگین های دوستداشتنی آنان دسترسی داشته باشید .

همینطور درین قسمت می توانید پلاگین ها را براساس نام آنان بین هزاران پلاگین مو جود در مخزن وردپرس کاوش نمائید و نصب نمائید. برای نصب کافیست روی دکمه نصب کلیک فرمائید و وردپرس به طور اتومات استارت به نصب پلاگین خواهد کرد.

یک گزینه اصلی را هم در حیث داشته باشید …

البته گاهی مواقع هنگام نصب پلاگین از مخزن وردپرس و یا این که آپ تو دیت پلاگین ها مشکلی پیش می‌آید . بعد از کلیک روی دکمه نصب وارد شیت ای می شود و از شما داده ها ftp وبسایت مراد میگردد . اما در صورتی شما داده ها اف تی پی وبسایت را وارد فرمائید خلل حل میگردد ، البته درصورتی که دوس ندارید وردپرس با به کارگیری از ftp پلاگین ها را نصب و یا این که بروز رسانی نماید و دیگر این شیت را مشاهده نکنید می توانید قطعه کد تحت را در فولدر wp-config.php اضافه نمائید تا به راحتی این اختلال برای مدام حل گردد.

<؟php
define(\'FS_METHOD\', \'direct\');
?>
گاهی بعضا از پلاگین ها در مخزن وردپرس وجود ندارند و از تارنما های دیگری خریداری گردیده اند درین مواقع می بایست چه کرد ؟ همان گونه که گفتیم در نصیب اضافه کردن به دو شکل میتوان پلاگین وردپرس را نصب کرد که نحوه اولیه نصب از روش مخزن وردپرس بود و آن را توضیح دادیم . شیوه دوم بار گذاری پلاگین میباشد در نصیب اضافه کردن ، آیتم ای با اسم لود وجود دارااست که بعد از گزینش آن می بایست پوشه پلاگین را تعیین و در تارنما آپلود فرمایید اما نکته حائض اهمیت این میباشد که پلاگین می بایست به طور zip باشد.

ولی افرونه ها را می اقتدار در سه شرایط کلی روی وردپرس نصب کرد ( نحوه های نصب پلاگین در وردپرس ) :

1.به کارگیری از نصیب مخرن
2.به کار گیری از قسمت بار گذاری پلاگین و آپلود پوشه زیپ
3.اکسترکت کردن فولدر زیپ پلاگین در فولدر Plugins و آنگاه فعال‌ساز‌ی
گاهی یوزرها در هنگام آپلود پوشه با خلل مواجه میگردند و پلاگین به صحت نصب نمی‌شود و نادرست میدهد یکی‌از دلایل نقص‌ قادر است راز داشتن فولدر zip باشد قطعا پژوهش نمائید که پوشه پلاگین راز نداشته باشد و یا این که ممکن میباشد در درون این فولدر ، فولدر zip دیگری هم باشد . می بایست فولدر پلاگین در فایل روت و اساسی باشد. ولی درصورتی که هیچکدام از مورد ها بالا اختلال شما خلا می‌تواند از وسعت پلاگین باشد . به طور پیش فرض قابلیت و امکان آپلود فولدر با وسعت بیشتر از 2MB در هاست قابلیت و امکان پذیر وجود ندارد درصورتی که وسعت پلاگین شما بیشتر از 2MB میباشد می توانید از مدیر هاست حداکثر وسعت آپلود را تهیه نمایید.

ولی شاید دوست داشته باشید سوای نیاز به تغییر و تحول ترازو آپلود پوشه در php پلاگین هایی با وسعت بیشتر از 2MB را در تارنما خویش نصب نمایید برای اینکار می بایست مستقیما از رئیس هاست استعمال نمایید از روش طرز اپلود بی واسطه به هاست می توانید گشوده به دو شیوه این فعالیت را اعمال دهید می‌توانید از ftp به کارگیری نمائید و با به کارگیری از برنامه های ftp مثل filezilla به هاست خویش متصل گردید آغاز فولدر های پلاگین را از شرایط zip در آورید و آنگاه با به کارگیری از نرم‌افزار filezilla فولدر های پلاگین را به فولدر plugin در درون فولدر wp-content جابجایی دهید .

بازدید : 0
سه شنبه 22 خرداد 1403 زمان : 10:52

گه گاه در وردپرس نیاز دارید که یک گزینه به منو تارنما خودتان اضافه نمایید که اما فاقد پیوند باشد همان هنگامی روی آن منو کلیک شد ، مخاطب به برگه خاصی منتقل نشود و فقط یک ارشاد برای هدایت صحیح مخاطب در وب سایت شما برای منوهای فرزندش باشد ! این وضعیت معمولا وقتی حادثه خواهد زمین‌خورد که قصد دارید تا یک منوی والد یا این طراحی سایت در مشهد که اساسی داشته باشید که چندین مورد در زیرمنوهای آن قرار داشته باشند .

پیشنهادی : زمان های جامع فراگیری وردپرس
فکر کنید یک منو بنام ” یادگرفتن ” دارید و در تحت این منوی فراگیری ، مورد هایی مثل فراگیری وردپرس و فراگیری ساخت سایت و … قرار دارا هستند ولی خویش منوی یادگرفتن به محل خاصی پیوند وجود ندارد و ورقه یا این که محتوایی ندارد!

برای مثال در منو اساسی وبسایت seo نود چنانچه به نصیب ” پیوند های اثرگذار ” اعتنا فرمایید ، این نصیب به نصیب خاصی پیوند وجود ندارد و برای پند جهت منوهای تحت آن قرار داده گردیده‌است . برای اینکه یک منوی فارغ از لینک و پیوند در وردپرس بسازید :

آغاز می بایست به نصیب پیشخوان و فهرست ها بروید ، آن‌گاه فهرست مدنظر خودتان را که قصد دارید در آن منو را ساخت‌و‌ساز نمایید گزینش فرمائید و از بخش پیوندهای دلخواه ، یک لینک را ساخت و ساز کرده و در بخش نشانی اینترنتی نشانه # را وارد نمایید و برای تیتر منو نیز متن دلخواه را بنویسید !

بعداز این مرحله کافیست منوی دلخواه تولید گردیده را به فهرست خویش اضافه نمایید و طبق استراتژی وبسایت ، زیرمنوها یا این که بقیه قسمت های آن را مدیر نمایید . به همین آسانی می توانید یک منو ، سوای لینک و پیوند به محل خاصی را در وردپرس تولید فرمایید .

ولی بعد از تولید منوی دلخواه خودتان با آدرسی به موقعیت # ، لزومی ندارد تا از لیست گزینه های فهرست منو ، آن را بازکرده و نشانی # را منزه نمایید ، زیرا در هرصورت شما یک منو دارید که با قرارگرفتن ماوس روی آن ، آرم دست ظواهر شود .

بازدید : 0
دوشنبه 21 خرداد 1403 زمان : 10:38

برای حذف متا تگ Generator از وردپرس دو شیوه کلی وجود داراست : طرز نخستین استعمال از پلاگین ” Meta Generator and Version Info Remover ” و شیوه دوم استعمال از امر add_filter( ‘the_generator’, ‘__return_false’ ) در باطن فولدر functions.php میباشد . برای اینکه شما این شغل را معمولی خیس اجرا دهید می توانید از پلاگین ” Meta Generator and Version Info Remover ” به کار گیری نمایید . این پلاگین را میتوانید از مخزن وردپرس دانلود نموده و بسادگی روی سیستم خودتان نصب طراحی سایت در مشهد فرمایید و با یک کلیک ، داده ها ورژن وردپرس را از هد وبسایت حذف نمائید .

نحوه دوم که مختص دوستانی میباشد که پاره ای به کدنویسی وردپرس شناخت دارا‌هستند این میباشد که پوشه functions.php را دستکاری نموده و قطعه کد پایین را درون آن قرار دهید :

add_filter( \'the_generator\', \'__return_false\' );
این کد یک غربال را ساخت‌و‌ساز نموده و خصوصیت Generator که خویش وردپرس آن را در باطن پوسته شما اضافه می‌نماید اکران نخواهد بخشید ، پس می‌قدرت با نیم خط کد حذف تگ Generator را جاری ساختن اعطا کرد . برای حذف تگ Generator از درون فولدر functions.php مایحتاج میباشد تا یا این که از روش پیشخوان و بخش ویرایشگر پرونده قالب به سراغ این پوشه بروید و یا این که از روش در اختیار گرفتن پنل هاست این قطعه کد را باطن functions.php قرارداده و ذخیره فرمایید و دقت داشته باشید که‌این قطعه کد بایستی در انتهای پوشه functions.php قرار گیرد تا احیانا مشکلی در سعی تارنما شما ساخت‌و‌ساز نشود .

ولی به دلیل آنکه این کد فقط تگ جنریتور را از هد تارنما حذف خواهد کرد ، حتی چنانچه غلط هم باشد ، معمولا مشکلی در پروسه کاری وب سایت ساخت‌و‌ساز نخواهد شد البته توجه داشته باشید که درصورتی که با کدنویسی شناخت ندارید ، از فردی که به وردپرس شناخت دارااست ، درخواست نمائید که‌این عمل را بوسیله کد برای شما جاری ساختن دهد ، چراکه در صورتی پلاگین نام برده را حذف فرمائید ، مجدد متا تگ های حذف گردیده ، به هدر تارنما گشوده خواهد گشت .

به کارگیری از دیگر افزونه ها
پلاگین های دیگری نیز میتوانند این شغل را برای شما اجرا دهند و احیانا در حالتی‌که این پلاگین ها روی وبسایت شما نصب باشند ، موردنیاز وجود ندارد تا پلاگین های جانبی همانند ” Meta Generator and Version Info Remover ” را نصب فرمایید . یکی پلاگین هایی که شغل حذف متا تگ ‌Generator در وردپرس را برای شما جاری ساختن خواهد بخشید ، پلاگین ” امنیت بدون نقص وردپرس ” یا این که به عبارتی “aiowp” میباشد که بعد از نصب این پلاگین می توانید از نصیب ” پیکربندی ” نصیب مرتبط با ” داده ها کتابت وردپرس ” همچون تصویر ذیل ، تنها با قراردادن یک تیک ، حذف متا تگ ‌Generator را جاری ساختن دهید .

پس در صورتی‌که از پلاگین “aiowp” استعمال کردید ، نیازی به پلاگین های جنبی ندارید . ایده ها و سئوالات خویش را می توانید در نصیب طریقه‌ها با ما در بین بگذارید

بازدید : 1
يکشنبه 20 خرداد 1403 زمان : 10:24

این سیستم مدیر محتوا در سال 2003 بوسیله مت مولنوگ و با همیاری کریستین اسلک و با به کارگیری از b2 تاسیس شده است . آغاز به طور یک خدمت وب لاگ نویسی مجانی بود که تجهیزات نیکی را در چنگ وب لاگ نویسان قرار میداد که بعداز بسط های ادامه دار به یک سیستم مدیر محتوای بدون نقص تبدیل شد . لهجه اپ نویسی مستعمل در‌این سیستم رئیس محتوا لهجه طراحی سایت در مشهد دوست داستنی ، بدون‌پول و متن گشوده PHP است و دیتا بیس مصرف شده در وردپرس نیر MySql است . این دیتابیس نیز بدون پول و متن گشوده می باشد و امروزه یکی پرکاربردترین خدمت دیتا بیس ها هست . اسم این سیستم بوسیله کریستین اسلک سفارش داده شد‌ه‌است و بعداز تکثیر ورژن های اولیه وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل مراعات تمامی گیر شد . همان طور که در صدر اشاره کردیم وردپرس امروزه تبدیل به پرکاربردترین و یک کدام از دوستداشتنی ترین سیستم مدیر محتوای تارنما های ماهر و وبلاگی گردیده‌است .

نیازمندی های وردپرس برای نصب
سیستم پشنهادی سایت قانونی وردپرس برای نصب آن

پی اچ پی ورژن 7.4 و یا این که فراتر
مای اس کیو ال ورژن 5.6 و یا این که فراتر ، ماریا دی بی 10.1 و یا این که فراتر
جانبداری سرور از HTTPS
سازه به سفارش وبسایت وردپرس برای اجرای این سیستم از سرور های کارکشته و دوستداشتنی Apache یا این که Nginx به کار گیری فرمائید . ولی هر سروری که از پی اچ پی و مای اس کیو ال امان میکند میتوان وردپرس را روی آن نصب کرد. دست کم سیستم مایحتاج برای شغل کردن پی اچ چی 5.6.20 و مای اس کیو ال 5.0 و فراتر است که مدد از این نسخ به زودی به نقطه پايان میرسد و ممکن میباشد که تارنما شما در معرض یک جراحت پذیری امنیتی بدون شوخی قرار گیرد پس عالی میباشد در شکل قابلیت از نسخه های فراتر پی اچ پی و مای اس کیو ال استعمال نمائید.

به یاری سیستم رئیس محتوا دیگر نیازی وجود ندارد وارد کد های وب سایت شویم

بیایید پاره ای ریز خیس شویم و بیشتر در زمینه‌ی وردپرس سخن بزنیم . در ابتدا اشاره کردیم که سیستم های رئیس محتوا متفاوت برای هدف ها متعدد درست شده اند و وردپرس را در زمره سیستم مدیر محتوای وبسایت و وبلاگی قرار دادیم . ولی حقیقتا با وردپرس چه نوع وب سایت هایی را می گردد طراحی کرد و اینن سیستم چه تجهیزات و خصوصیت مخصوص بفردی نسبت به سایر سیستم مدیر محتوا ها دارااست که اینقدر پربیننده شد‌ه‌است.

نسبتاً می‌شود بیان کرد در وردپرس قابلیت و امکان طراحی درصد قابل توجهی از سایت های محتلف وجود دارااست و امروزه با پشرفت های روز افزون خویش به یک سیستم چند‌منظوره تبدیل گردیده است و میتوان به راحتی اکثر خدمت دهی ها را در آن اعمال بخشید اما دور از انصاف هست درصورتی که سایر سی ام اس ها را تحت پرسش ببریم . صراحت دارد که وردپرس به امداد پلاگین های مختلف و ماهر خویش امروزه توانسته عمل اکثر سیستم رئیس محتواها را جاری ساختن دهد و حتی میتوان اظهار‌کرد بعضا از پلاگین های وردپرس خیلی خوب از سی ام اس های منحصربه‌فرد فعالیت میکنند اما بازم هم سی ام اس های مخصوص توانا دیگری وجود دارااست که وردپرس اقتدار رقابت در آن قضیه را با آن سیستم رئیس محتوا ندارد . و یا این که هنوز پلاگین ای در آن مورد برای وردپرس منتشر نشده میباشد.

سرعت وردپرس

خصوصیت های دیدنی وردپرس
آغاز به تحقیق خصوصیت های خویش سیستم میپردازیم و آنگاه یک سری مثال پلاگین توانا وردپرس را برای شما معرفی می کنیم که به‌این سیستم قدرتی بخشیده اند که توانسته میباشد سرآمد سی ام اس ها در موضوع سیستم مدیر محتوای همگانی باشد و یکی‌از یک کدام از رقبا را پشت راز بگذارد .

اولی خصوصیت جذاب و دیدنی وردپرس قابلیت بروزرسانی خویش سیستم و پوسته های اخذ گردیده از مخزن وردپرس و همینطور پلاگین های آن میباشد که یک کدام از خصوصیت های حقیقتا عالی آن میباشد که به راحتی و تنها با کلیک کردن یک آیتم سیستم یا این که پلاگین و یا این که پوسته متبوع را آپ تو دیت رسانی فرمایید . حتی وردپرس قابلیت و امکان بروز رسانی اتومات سیستم را داراست که در شکل تکثیر ورژن تازه به طور اتوماتیک ورژن تازه را نصب میکند .

شاید برای شما پیش آمده باشد بعد از بروز رسانی سیستم مدیر محتوا های دیگر به مشکلاتی برخورده باشید اما به جرائت میتوان اعلام کرد بعد از بروز رسانی وردپرس هیچ مشکلی در وبسایت شما به وجود نخواهد آمد و یا این که به تدریج خلل خاصی فیس دهد که آن هم قادر است به جهت ناسازگاری پلاگین های خاصی با ورژن نو باشد.

یکی‌از دیگر از خصوصیت بسیار اساسی وردپرس ، حمایت از لهجه های متفاوت به عنوان مثال فارسی می‌باشد . وردپرس به طور تقریب در کلیه لهجه ها در دسترس هست و در حالتی که زبانی نیز وجود نداشته باشد می‌توانید از گویش انگلیسی ترجمه فرمائید و به مخزن وردپرس اضافه فرمائید تا سایر نیز بتوانند از آن به کار گیری نمایند . چنانچه لهجه این سیستم را تغییر و تحول دهید به طور خود کار در شکل وجود ترجمه در گویش متبوع برای پلاگین ها یا این که پوسته های نصب گردیده از مخزن دانلود گردد .

بازدید : 8
شنبه 19 خرداد 1403 زمان : 10:51

با اعتنا به دسترسی بیشتر عموم عالم به تارنما ها و همینطور نیاز به سایت مطلوب جهت معرفی بیزنس و نیزمعرفی مثال شغل های خویش در بستر اینترنت ، نیاز به ساخت وب سایت مطلوب مدام وجود داشته میباشد. با دقت به رقابتی که در فضای مجازی وجود دارااست ، شما فقط با طراحی وب استاندارد و همینطور با یک پیاده سازی مخصوص خواهید توانست یک تارنما مطلوب طراحی سایت در مشهد جهت ارتقاء بازاریابی خویش را ساخت‌و‌ساز کنید . اعتنا داشته باشید که شرکتی را که برای طراحی وب سایت گزینش می نمایید ، یک کمپانی دارای اعتبار بوده که به اصول اپ نویسی و seo وب سایت و نیز ساخت وب سایت مسلط باشد .

مختصات یک سایت استفاده کننده پسند

یک ساخت وب سایت غالب، با یقین به جهت رعایت پارامترها و ماژول هایی است که در مشاجره سئو وب سایت معلوم گردیده است. در واقع موتورهای کاوش برای همه تارنما ها ، دسته ای از مقررات را در لحاظ می‌گیرند که بر اساس با آن ها تارنما ها را سکو بندی می نمایند. درحال حاضر وب سایت هایی که بتوانند این قانون ها را در توا‌ن اعلا در وب سایت خویش رعایت کنند، جايگاه بالاتری پیدا کرده و در سود واحد سنجش اکران وب سایت در ورقه حاصل کاوش و تعداد بازدیدکننده آن ها نیز ارتقا پیدا می نماید.

هر وبسایت متناسب با موضوع فعالیتش می بایست برنامه ای را تعیین نماید که عامه پسند باشد. مالک وبسایت هیچوقت نباید ذوق و سلیقه های فردی خویش را فارغ از پیش گویی نظرها سایرین در پیاده سازی و چینش وبسایت بکار گیرد. طراح تارنما قادر است نقش موثری در زیبایی طرح وبسایت شما داشته باشد . به این دلیل‌که طراح وبسایت شما می‌تواند با ایده های خویش یک طراحی وب سایت حرفه‌ای و قشنگ را به شما ارائه دهد.

از نکاتی که بسیار دارای اهمیت بوده ، سرعت پردازش صفحه ها وبسایت شما است . چون در‌صورتی‌که تارنما شما مقطع متعددی را برای گشوده شدن بی نقص صرف نماید ، مخاطب از ادامه دادن شغل خویش پشیمان شود همینطور داده ها آپ تو دیت و آپ دیت گردیده در وبسایت می‌تواند در جذب استفاده کننده به وب سایت اثر گذار خواهد شد.

موضوعات وبسایت اولی فاکتور برای جذب یوزرها است. تارنما هایی که از موضوعات دیدنی برخودار باشند د، مدام با وسعت متعددی از یوزرها مواجه میگردند. به عنوان مثال سایت های سرگرمی، مدام بازدیدکننده های متعددی را به خویش جذب می کنند. اما این تارنما ها نیز عمل اقتصادی خویش شیوه بصورت مستتر اجرا می‌دهند. بدین مفهوم که قسمتی از تارنما را به تبلیغات تخصیص میدهند. البته به جهت وجود مطالب سرگرمی، برای تعداد متعددی از یوزرها محبوبیت دارا هستند.

به صورت تک تک موردها ذیل خصوصیت های یک تارنما برنده را ذکر می نماید:

· ساخت وب سایت باید به طور ظریف و ماهر باشد تا بتواند استفاده کننده را جذب خویش کند.

· ساخت وب سایت بایستی متناسب با عمل نوع تجارت وسایت باشد تا استفاده کننده بتواند در نگاه اولیه به زمینه وبسایت و همینطور هدف ها آن پی برنده شود.

· چینش قسمت های گوناگون بایستی استاندارد بوده تا مخاطب بتواند به راحتی به قسمت های گوناگون آن دسترسی پیدا نماید.

· فونت گزینه به کارگیری در تارنما بایستی متناسب باشد . چون در حالتی که که از فونت خیلی گران قدر یا این که خیلی خرد به کارگیری کنیم سبب به هم ریخته جلوه دادن وبسایت و منحرف شدن مخاطب می گردد.

· به کارگیری از عکس های متحرک و جلوه های ویز قادر است از عواملی باشد که مخاطب را مجذوب خویش نماید به این ترتیب به کار گیری از این مورد ها در طراحی وب توصیه میشود.

· سایت شما باید ریسپانسیو پیاده سازی شود تا در گوشی و تبلت نیز به صحت داده ها را در دست یوزرها ارائه دهد .

بازدید : 9
پنجشنبه 17 خرداد 1403 زمان : 10:45

معرفی وقتی که پای کلام گسترش دهندگان اینترنت می نشینید، در هنگام سخن در زمینه‌ی مقر داده ای که برای وب سایت ها می‌خواهند استعمال نمایند، از صفاتی همانند اقتدار، مقیاس پذیری، منفعت وری بالا و... به کارگیری می نمایند.این مطالب و سخن راجع‌به دیتا بیس بیشتر حول پایه اقتدار DBMS(DataBase Management System) یا این که به عبارتی "سیستم رئیس مقر داده" و مخلوط آن با تکنولوژی های دیگر است.ما خلال DBMS، ابزار، هزینه فعال‌سازی، رابط کاربری و در دسترس بودن برای پناه و امداد طراحی سایت در مشهد تصاحب کردن هم مداقه بسیار بالایی دارا هستند که مجال گزینش می بایست این وضعیت را هم در لحاظ گرفت.

در پی در بعضا از مناطق سیستم های رئیس مقر داده را با به عبارتی اسم دیتا بیس یا این که مقر داده معرفی می‌کنیم که منظورمان به عبارتی سیستم های مدیر میباشد که برای دوری از تکرار این فعالیت را اعمال دادیم.

MySQL
مای اسکیو ال، یک سیستم مدیریتی ارتباطی متن گشوده یا این که به عبارتی Open Source است (RDBMS). اسم این مقر داده ترکیبی از اسم دختر موسس کمپانی این اپ که اسم وی "My" بود، و یک گویش ایجاد کرد یافته یعنی "SQL" است.پروژه بسط MYSQL کد منبع خویش را ذیل تایید صلاحیت همگانی و مدرک لیسانس GNU پیشرفت داده میباشد.

این دیتا بیس روی پلتفرم های متعدد مشمول لینوکس linux، یونیکس Unix و ویندوز Windows امکان جاری ساختن را دارااست.اگرچه این مقر داده روی وسعت وسیعی از قابل انعطاف افزارها قابلیت و امکان اعمال داراست ولی MySQL اکثر اوقات برای نرم افزار های پایین اینترنت و انتشارات آنلاین آیتم به کارگیری قرار می‌گیرد و جزء مهمی از یک پشته تبارک سازمانی به اسم LAMP میباشد.LAMP یک پلتفرم بسط داده گردیده زیر اینترنت است که از لینوکس تحت عنوان سیستم برهان خویش، Apache تحت عنوان اینترنت سرور، از MySQL تحت عنوان سیستم مدیریتی مقر داده ارتباطی و از PHP تحت عنوان گویش نرم‌افزار نویسی شئ گرا فایده میبرد.(بعضی وقتها از Perl یا این که Python به مکان PHP استعمال میشود).

MYSQL اصالتا و در صدر به وسیله کمپانی سوئدی MySQL AB چشم به جهان گشود، بعد امتیاز آن به وسیله Sun Microsystem در سال 2008 خریداری و آن‌گاه در سال 2010 امتیاز این برنامه به تسخیر کمپانی اوراکل Oracle درآمد.گسترش دهندگان هنوز می‌توانند از این مقر داده پایین مدرک لیسانس همگانی GNU (GPL) به کارگیری نمایند، ولی شرکت های و ارگانهای تعالی می بایست لایسنس بازرگانی آن را از کمپانی اوراکل اخذ نمایند.

ورژن های همگانی این سیستم برای عموم بدون پول میباشد و یوزرها مبتدی و تازه کار می‌توانند آن را به راحتی آموزش نمایند به دلیل آنکه یک رابط گرافیکی (GUI) ریلکس که فهم آن بی آلایش میباشد در چنگ اشخاص قرار میدهد.عالی از رایط کاربری ریلکس و جاری، یاری هایی میباشد که از دیگر افراد در پوسته بلاگ ها، فراگیری ها، مقاله‌ها و... در سطح وب وجود دارااست است.

Microsoft Access
مایکروسافت اکسس یک موتور مقر داده شبه ارتباطی از شرکت مایکروسافت میباشد.این مقر داده بخشی از اپ مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) میباشد که آفیس دربرگیرنده نرم افزار های دوستداشتنی دیگری دربرگیرنده Word , Outlook و Excel نیز است.همینطور اکسس را می شود به شکل جنس تکی و فارغ از پکیج آفیس خریداری کرد.این مقر داده از موتور Jet Database برای ذخیره اطلاعات استعمال می نماید.

اکسس هم برای گسترش مقر داده های خرد و هم بلندمرتبه گزینه به کار گیری قرار می‌گیرد.این سیستم هم تا حدی برای به کار گیری سهولت ما یحتاج را داراست و عدم وضوح خاصی در به کار گیری از آن نیست و به همی پن انگیزه میباشد که برای شغل های خرد تا عظیم می اقتدار از این مقر داده بهره مند شد.همینطور Access امکان همیاری با دیگر نرم‌افزار ها و پلتفرم های دیگر مانند موتور مقر داده Microsoft SQL Server و Visual Basic برای قابل انعطاف افزارها (VBA) را داراست.

موتور جت JET اکسس، بخش اعظمی از خصوصیت های مقر داده را حمایت می نماید، مثلا یکپارچگی، قفل سطح ستون و هواخواهی تعدادی کاربره تا 255 اتصال به طور همزمان یوزرها.این مقر داده برای ساخت مقر داده های خرد به عنوان مثال مقر داده برای یک دپارتمان خاص در کمپانی بسیار مطلوب و مناسب میباشد.اما این دیتابیس را معمولا برای سطح های شرکتی و سازمانی به کارگیری نمی‌کنند و خویش مایکروسافت، SQL Server Database را سفارش می نماید.می قدرت از اکسس در دور و اطراف های سازمانی بهره مند شد البته SQL Server Database در‌این فضا ها تماما مطمئن خیس فعالیت می نماید.

اولی ورژن اکسس (ورژن 1.0) در نوامبر 1992 منتشر شد.این نرم‌افزار وقتی که با دیتا بیس های خرد فعالیت میکرد، سعی نیکی داشت البته هنگام عمل با پوشه های بزرگتر خطر فساد و از دست رفتن داده ها ارتقاء پیدا میکرد.با هر ورژن جدیدتر از آفیس که مایکروسافت منتشر میکرد، ورژن جدیدتر Access هم وجود داشت که آپدیت خیس می‌شد و خصوصیت های آن بهبود پیدا می‌کرد.این اپلیکیشن برخلاف MySQL مجانی نیست و اکسس هایی که در بازار جان دار است کرک گردیده می‌باشند.

در ورژن 2004 از اکسس که منتشر شد، فرمت فولدر های دیتا بیس از ".mdb" به ".accdb" تغییر تحول کرد.این فرمت نو می توانست داده های بغرنج تری را پناه نماید، البته متاسفانه این فولدر با ورژن های گذشته این برنامه سازگار خلا.این واقعه شبیه برای فرمت های ".docx" و ".xlsx" در نرم افزار های ورد و اکسل هم فیس بخشید که اپ های آفیس پیش از 2007 قدرتمند به حفاظت از این فرمت های تازه نبودند.

بازدید : 9
چهارشنبه 16 خرداد 1403 زمان : 10:59

خصوصیت display در CSS چیست؟
با استعمال از خصوصیت display در CSS می قدرت موقعیت یا این که طریق اکران یک تگ طراحی سایت در مشهد را مشخص و معلوم کرد. از جمله میتوانید تعریف‌و‌تمجید نمایید که یک تگ به طور بلاکی (Block) اکران داده گردد یا این که به طور اینلاینی (Inline). هریک از تگ های HTML یک شرایط اکران دارا هستند، از جمله تگ P وضعیت نمایشش بصورت بلاکی یا این که Block میباشد، این یعنی آحاد پهنا سطر را به خودشان تخصیص میدهند.

در مقابل تگ هایی می باشند که موقعیت نمایششان بصورت داخل خطی میباشد، مثل تگ a و b و span. ( این ها در یک سطر کنار همدیگر قرار می‌گیرند و صرفا به اندازه خودشان گوشه و کنار اشغال میکنند.)هم اکنون شما به راحتی با به کارگیری از خصوصیت display در CSS میتوانید شرایط اکران یک تگ را به دلخواه خودتان در شکل نیاز تغییر‌و تحول دهید. مثلا میتوانید شرایط اکران تگ P که بلاکی می باشد را به اینلاینی یا این که Inline تغییر‌و تحول دهید.

کاربرد خواص display در CSS
همانگونه که گفته شد، با به کار گیری از خصوصیت display در css شما میتوانید خلق پیش فرض موادتشکیل دهنده را تغییر و تحول دهید. از جمله خلق یک عنصر inline را به block و برعکس تبدیل نمایید.

گونه های display در css
پیش از ذکر هر چیزی از خصوصیت display در CSS درباره ی گونه های display در css حرف می‌کنیم. شما متناسب با فعالیتی که در صفحه های اینترنت ایفا خواهید اعطا کرد، در درحال حاضر فعلی و در html5 میتوانید از display های ذیل در css به کار گیری نمائید:

display none
display inline
display block
display inline-block
display list-item
display run-in
display flex
display inline-flex
display flexbox
display inline-flexbox
display grid
display inline-grid
display table
display inline-table
display ruby
خصوصیت display none
همانگونه که در صدر گفته شد امر display برای مدیر روش اکران تگ های html استعمال میشود. درحال حاضر درصورتی که مقدار خصوصیت display در css برای یک تگ موازی با مقدار none یعنی هیچ باشد، عملا اکران تگ متبوع را محصور نموده اید (اکران داده نمیشود). دقت داشته باشید که‌این شغل تگ را از DOM حذف نمی نماید، البته اثری از عنصر در کاغذ باقی نگذاشته و فضایی که گرفته بود به طور کامل خالی می‌گردد و ارکان همسایه مکان آن را لبریز می نمایند. وقتی که عنصر حذف گردد تک تک فرزندان آن (ارکان باطن) نیز حذف خواهند شد.

نکته حائض اهمیت در بهینه سازی : توجه فرمایید که هنگامی عنصری را با این نحوه حذف کرده یا این که اکران آن را محصور می‌کنید، ربات های موتورهای کاوش به آن عنصر دسترسی نخواهند داشت.

خصوصیت display block
در خصوصیت display در CSS تگ هایی با خصوصیت پیش فرض display block را تگ های بلاکی میگویند. این تگ ها به واسطه داشتن خصوصیت display block یک سطر بی نقص از وبسایت را به خویش تخصیص میدهند. همان خلاف موادتشکیل دهنده inline که صرفا به اندازی فضای خویش تگ، محیط اشغال می نمایند، عناصری با خصوصیت display block تک تک فضای افقی را می‌گیرند. برای مثال تگ nav و تگ header از تگ های بلاکی میباشند.

تگ های بلاکی برخلاف موادتشکیل دهنده اینلاین میتوانند هر نوع عنصر بلاکی و اینلاین را داخل خویش داشته باشند. که در نمونه پایین و نمونه های آجل به آن پرداخته گردیده‌است. در نمونه پایین تگ p که یک تگ با display block میباشد داری متن فرنگی و با background آبی‌رنگ است. همینطور این تگ دربردارنده یک تگ i (تگ inline) با background قرمز رنگ میباشد.

Hi Aryatehran. I am i tag and my background is red.

همان طور که در تصویر می‌بینید، از‌آن‌جا‌که تگ p دارنده خصوصیت display در css با مقدار block میباشد، یک سطر بی نقص را به خویش تخصیص داده که با رنگ آبی رنگ اکران داده شد‌ه‌است. و تگ i که دارنده display با یه خرده inline میباشد با رنگ قرمز‌رنگ تنها ترازو فضایی که تگ نیاز دارااست را اشغال نموده است.

از سایر تگ های اصلی با display block می شود به تگ div، تگ p، تگ section و…. اشاره نمود.

خصوصیت display inline

در خصوصیت display در CSS در شرایطی‌که عنصری دارنده خصوصیت display inline باشد هنگامی که به‌دنبال یک خط و یا این که یک سطر قرار می‌گیرد، آن سطر یا این که خط شکسته نشده و عنصر به خط آتی نخواهد رفت. در واقع تگ هایی که inline میباشند، خطی بوده و به اندازه فضای موردنیاز خودشان دور و بر اشغال می نمایند. برعکس تگ های بلاکی که یک سطر بدون نقص را به خویش تخصیص میدهند، حتی اینکه به اندازه یک سطر گوشه و کنار احتیاج نداشته باشند. تگ em، تگ span و… از این نوع تگ ها میباشند که خصوصیت display در css آن ها inline میباشد.

مثلا در کد ذیل عبارات «اینجانب تگ اسپن هستم» و «اینجانب تگ تاکیدی هستم» در تگ span و تگ em قرار داشته و در‌صورتی‌که این کدها در برگه اینترنت قرار داشته باشند سبب شکستن خط نمی‌شوند. همین خوی درخصوص تصویری که در تگ img قرار داده می‌شود نیز درستگو گردیده‌است. اما در کد پایین تگ p دارنده خواص display block بوده که قادر است تگ های با خواص display inline را در خویش مکان دهد.

Hi Aryatehran. I am span tag and my background is blue. I am em tag and my background is red

چیزی که درباره ی تگ های با display inline اساسی میباشد، این میباشد که شما میتوانید بدین موادتشکیل دهنده margin و یا این که padding تخصیص دهید و خلاف تگ های با display block نمی توانید از خصوصیت های width و height به کارگیری نمایید. به همین انگیزه وقتی که برای این تگ ها خصوصیت padding و margin تخصیص می دهید ارکان مجاورشان را در راستای افقی هول می‌دهند، البته در راستای عمودی تاثیری بر روی آنان ندارند. در کد تحت متن مشخص و معلوم گردیده عنصر span میباشد که از کلیه جهت padding و margin گرفته میباشد.

Hi Aryatehran. I am span tag and my background is blue. I am inline tag


اما برای حل این نقص‌، در شرایطی‌که بخواهید از خصوصیت inline بودن و همینطور پهنا و طول دریافت کردن برای یک تگ به کارگیری نمایید، بایستی خصوصیت display در css آن را inline-block قرار دهید.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 198
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 196
  • بازدید ماه : 507
  • بازدید سال : 49414
  • بازدید کلی : 52424
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی