loading...

مرجع طراحی سایت حرفه ای

بازدید : 1
سه شنبه 1 خرداد 1403 زمان : 13:15

لهجه جاوااسکریپت تحت عنوان یکی‌از قدرتمندترین ابزارها برای ساخت‌و‌ساز برنامه کودکان های متنی در اینترنت شناخته میشه. کتابخانه های مختلفی به گویش جاوااسکریپت وجود دارن که تجهیزات متعددی رو برای متحرک‌سازی متن ارائه میدن. یکی‌از پر اسم و رسم ‌ترین کتابخانه ها برای این عمل، Anime.js می‌باشد. طراحی سایت در مشهد برای به کارگیری از Anime.js، نخستین می بایست اون رو به کدهای کاغذ اینترنت یا این که همون کدهای HTML متن متحرک اضافه فرمائید. میتونید این عمل رو با افزودن لینک و پیوند به CDN یا این که دانلود و افزودن پوشه های مربوطه اعمال بدید.

بعداز اون به راحتی با استعمال از Anime.js میتونید برنامه خردسالان های مختلفی روی متن خودتون طراحی که بی غایت تنوع داره. تحت عنوان یک نمونه بی آلایش، برای ساخت یک تکان از راست به چپ برای متن، این کد رو میتونید به کار گیری فرمایید:

درین نمونه، Anime.js این قابلیت رو مهیا میکنه تا متن رو با به کار گیری از translateX از شرایط اول (-250 px از سمت راست) به شرایط متبوع (0px، یعنی شرایط اول) تکان بدیم. همینطور، با به کارگیری از opacity مقدار شفافیت رو از 0 به 1 تغییر تحول میدیم تا متن با این خصوصیات ظواهر گردیده و تکان کنه.

عمل duration اینه که مشخص و معلوم میکنه این برنامه کودکان چه برهه زمانی اعمال بشه که در اینجا 1.5 ثانیه درنظر گرفته گردیده.

easingهم نوع کارتن رو معین میکنه که دلخواه است.

نکات اصلی در متحرک سازی متن


به کار گیری از برنامه کودک و متن متحرک در صفحه های متفاوت و با اهدف متفاوت، چیزی وجود ندارد که بشه از اون دیده پوشی کرد و بالاخره به اون نیاز پیدا می کنیم البته رعایت تعدادی از نکات میتونه کدهای HTML متن متحرک رو با صرفه خیس کرده و از بروز ایراد در سود استعمال از اونها، پیش گیری کنه. به دنبال این نکات رو به طور خلاصه تحقیق می‌کنیم.

به کار گیری از کارتن های بی آلایش
به کار گیری از افکت ها و کارتون های معمولی، کمترین توشه رو بر روی پردازنده و مرورگر زور میکنه. تعیین تکان های معمولی مثل تغییرات کوچیک در جای یا این که اندازه و رنگ متن میتونه چهت نیل به مقصود اساسی که جلب اعتنا یا این که جابجایی عالی پیام است کافی باشه و سرعت بار گذاری ورقه رو در شایسته ترین شرایط مراقبت کنه. مگر اینکه فضای تارنما شما ایجاب کنه از کارتن های بیشتر و غامض خیس به کار گیری نمایید.

کاهش تعداد و زمان فرصت برنامه کودک
فاکتور آتی، تعداد و فرصت اجرای کارتن هاست. یعنی حتی با فرض بی آلایش بودن برنامه کودکان متحرک سازی متن، چنانچه تعداد اونها یا این که دفعات تکرار و اعمال زیاد باشه، گشوده هم اختلال پیشین پابرجا خواهد بود. پس کوشش فرمائید صرفا در مواقع نیاز و به تعداد کافی اینکارو اجرا بدید.

استعمال از تکنیک های Pre-Loading
به کارگیری از تکنیک‌ هایی مثل Lazy Loading برای بار گذاری برنامه کودک ها و حتی تصاویر در لحظه ای که نیاز به اکران اونها وجود داره میتونه امداد کننده باشد و فارغ از تولید شم معطلی در مخاطب، مجال کافی برای بار گذاری شدن کارتون ها مهیا باشه. این عمل سبب کاهش فرصت لود اول کاغذ میشه و تا حدی توشه منفی کارتون های مصرف شده روی بار گذاری شیت رو خنثی میکنه.

بازدید : 1
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 زمان : 10:17

کامپوننت در اپلیکیشن نویسی چیست؟ کامپوننت در اپلیکیشن نویسی چیست؟ در صورتی در حوزه اپلیکیشن نویسی اینترنت (مخصوصا فرانت اند) عمل داشته باشید، به طبع واژه و کلمه کامپوننت را شنیده اید و ممکن میباشد برایتان پرسش باشد که کامپوننت چیست؟ در‌این نوشته‌ی علمی قصد داریم به پرسش “کامپوننت در اپلیکیشن نویسی چیست” جواب دهیم و مزایا و معایب طراحی سایت در مشهد به کار گیری از کامپوننت را هنگام پیشرفت گزینه نظارت در اختیار بگذاریم. پس در صورتی‌که دوست دارید مضمون‌ واژه کامپوننت و همینطور طرز به کارگیری و مزایا و معایب آن را بدانید، این نوشته‌علمی را تفحص فرمایید.

کامپوننت چیست؟
واژه و کلمه کامپوننت در لغت در معنای جزء، بخش و تکه میباشد. کامپوننت (Component) یعنی یک بخش خرد از یک شی تبارک؛ از جمله یک شهر از یک مرز و بوم، یک کامپوننت از آن مملکت به‌حساب می‌آید.

دقیقا به همین شکل واژه و کلمه کامپوننت در اپ نویسی نیز یعنی بخش کوچکی از آحاد پروژه.

مثلا بخش Header یا این که Footer از وبسایت شما یک کامپوننت به‌حساب می‌آید. در حالتی‌که بخواهیم یک نمونه عالی و بدیهی خیس بزنیم، بخش زمان های تارنما سبزلرن را در لحاظ بگیرید:

قادر خواهیم بود تک تک نصیب عصر ها را یک کامپوننت در لحاظ گرفت. همینطور هرمورد از جعبه عصر ها نیز یک کامپوننت می‌باشند که باطن کامپوننت زمان ها مستعمل اند.

یک نمونه دیگر این که هر تارنما را یک جورچین و هر سکشن از تارنما را یک تکه از آن جورچین در حیث بگیرید. بدین شکل که تکه های جورچین کنار هم قرار گرفته و در غایت جورچین پایانی (تارنما) ساخته می‌گردد.

پس تا این نصیب معنا کامپوننت را خاطر گرفتیم و همینطور متوجه شدیم که قادر خواهیم بود کامپوننت ها را درون یک دیگر به کارگیری کنیم.

همینطور شما می توانید در وب سایت whatis.techtarget نیز در‌این ارتباط مقالاتی بازرسی کنید .

در بخش های آتی با سوژه کامپوننت بیشتر آشنا خوا‌هیم شد.

کامپوننت در ری اکت
همانطور که می‌دانید ری اکت یک کدام از لایبرری (کتابخانه) های گویش نرم‌افزار نویسی جاوا اسکریپت میباشد که امروزه بازار عمل فوق العاده ای داراست.

ری اکت یک لایبرری کامپوننت بیس میباشد. به‌این معنا که هر بخش از تارنما را به طور کامپوننت های غیر وابسته در حیث می‌گیریم و بعد از آن آنان‌را در کنار همدیگر قرار میدهیم و با در کنار هم قرار دادن آنها سایت آیتم نظرمان ساخته میشود.

از جمله در‌حالتی که بخواهیم کامپوننت های برگه مهم یک فروشگاه آنلاین را در لحاظ بگیریم، می شود به Header، NavBar، Products، PopularProducts، Footer و … اشاره نمود.

به تصویر ذیل که از داکیومنت قانونی ری اکت گرفته گردیده است اعتنا فرمائید:

همانطور که مشاهده می‌کنید یکی‌از خصوصیت های ری اکت Component Based بودن آن میباشد که مفهومش فراتر توضیح داده شد.

پس درین بخش هم متوجه شدیم که لایبرری ری اکت یک لایبرری کامپوننت بیس میباشد و به ما امداد می نماید تا پروژه گزینه نظرمان را سازماندهی گردیده پیش ببریم.

چرا بایستی کامپوننت بیس پیشرفت دهیم؟


ولی ممکن میباشد برایتان پرسش باشد که چرا می بایست پروژه خویش را به طور کامپوننت بیس پیش ببریم و به کارگیری از کامپوننت چه مزیت هایی دارااست.

در خیلی از پروژه هایی که تا به درحال حاضر با Vanilla Js بسط داده اید در انتهای پروژه با باگ ها و مشکلاتی روبرو شدید و کشف کردن و فیکس کردن آن به شدت سرگرم گردیده و بازه زمانی مجال متعددی را صرف نموده اید.

البته هنگامی که شما پروژه خودتان را به امداد ری اکت به طور کامپوننت بیس توسعه و گسترش می دهید، در حالتی که قسمتی از وبسایت شما مشکلی داشته باشد در زمان مجال یه خرده میتوانید متوجه گردید که نقص‌ جانور در کدام یک از کامپوننت ها فیس داده میباشد و به راحتی می‌توانید آن را فیکس فرمائید.

پس تا این نصیب متوجه شدیم که یکی‌از مزایای به کارگیری از کامپوننت دیباگ ریلکس خیس و صرفه جویی در طول هنگام فعالیت دیباگینگ میباشد.

مزایای آجل به کارگیری از کامپوننت این میباشد که شما می‌توانید پروژه خودتان را با در اختیار گرفتن فراتر گسترش دهید و مدیر بیشتری روی پروژه متبوع داشته باشید.

بازدید : 3
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 زمان : 11:56

اخذ تایید صلاحیت برای فعال‌ساز‌ی یک فروشگاه آنلاین خلاف تصور تمامی ابدا فعالیت مشقت وجود ندارد و شما به آسانی میتوانید جواز های طراحی سایت در مشهد تجارت موردنیاز را اخذ فرمائید. در‌این نوشته‌علمی ما قصد داریم تا شمارا به آسانی با روش اخذ تایید صلاحیت‌ها برای پیاده سازی فروشگاه آنلاین آشنا کنیم. به چه نوع وبسایت‌هایی فروشگاه آنلاین گفته می گردد؟ اینترنت‌تارنما‌های اینترنتی اشکال مختلفی دارا‌هستند مثلا: تارنما‌های خدماتی و تارنما های تبلیغاتی و وبسایت‌های شرکتی و وبسایت‌های تولیدی و …

از اشکال تارنما‌هایی میباشند که به وبسایت های فروشگاهی یا این که به عبارتی مغازه های اینترنتی دارای شهرت میباشند.

و امروزه در بین یوزرها بازدید بیشتری دارااست و بازار درآمدی آنان بد جور در هم اکنون رویش میباشد.

کلیه یوزرها درباره دکان‌های اینترنتی می‌دانیم که همچون اسمشان متاع را به طور اینترنتی خریداری میکنید.

محصولاتی که درین نوع دکان‌ها به فروش می‌رسد تنوع بالایی داراست.

در‌این مغازه‌ها اشکال جامه‌، مواد غذایی‌، خوراکی‌، اسباب و اثاث آرایشی‌، اثاثیه الکترونیکی‌، اسباب و اثاث پزشکی‌، کتاب‌، فولدر‌، گالری موسیقی و … به فروش می‌رسد.

تجهیزات فروشگاه آنلاین با دقت یه سیاست‌های کاری نسبت به هر تیم متغییر هست.

برای پیاده سازی و طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای پروسه به دست آوردن مجوز چیست؟
ما برای اخذ اعتبار از اینماد می توانید از روش درگاه اینترنتی enemad.ir برای اخذ نشانه اتکا مبادرت کنیم.

بازه مجال این جواز دو سال میباشد.

به ذکر دیگر وب سایت شما فقط تا یکسال بوسیله اینماد آیتم پذیرش هست و مغازه های اینترنتی بایستی برای تمدید این آرم سه هفته پیش از مجموع شدن اعتبار اینماد برای تمدید مبادرت نمایند.

تمدید شدن نشان نیاز به یک پارامتر اساسی دارااست در‌صورتی‌که شما 1سال هیچ سیرتکامل تخلفی مرتکب نشده باشید.

مغازه شما آیتم پذیرش اینماد بوده و علامت شما تمدید می شود.

اخذ نشان متکی بودن برای پیاده سازی فروشگاه آنلاین ضروری میباشد و این نشان اتکا بایستی برای هر وبسایت خریداری گردد.

جرایمی که در قضیه بیزنس های اینترنتی و داد و ستد های اینترنتی در تعدادی سال اخیر پیش آمده میباشد.

ضابطه گذار را به‌این پندار انداخت که بتواند چند استاندارد و آدرس برای پذیرش امنیت وبسایت و پذیرش خرید‌های تارنما ساخت کند.

بازدید : 1
شنبه 29 ارديبهشت 1403 زمان : 10:28

گفتیم Css برای استایل دهی به المنت های Html و قشنگ سازی سایت آیتم به کارگیری قرار میگیرد. برای به کار گیری از Css سه طریق Inline (خطی)،Internal (داخلی) و External (فرنگی) وجود دارا‌هستند که به‌دنبال به‌این سه طریق میپردازیم. نحوه Inline همانطور که از نام این طرز معلوم میباشد، در صورتی طراحی سایت در مشهد بخواهیم به یک المنتی استایل دهیم بایستی درون برگه Html درون به عبارتی تگ استایل آیتم نظرمان را انجام کنیم.
به نمونه ذیل توجه فرمایید: همانطور که در کد بالا مشاهده میکنید باطن خویش تگ h1 به وسیله اتربیوت style استایل گزینه نظرمان را برای این تگ جاری ساختن کردیم. به‌این شیوه به کار گیری از Css شیوه Inline گفته می‌شود.

نحوه Internal
درین طریق تک تک استایل های هر برگه را در به عبارتی ورقه می نویسیم ولی خیر باطن هر تگ. درین طریق از تگ style به کارگیری می‌کنیم؛ بدین شکل که باطن تگ head یک تگ style ساخت کرده و آحاد استایل های به عبارتی برگه را می نویسیم. برای فهم و شعور عالی به کد ذیل اعتنا فرمایید: همانگونه که در کد های بالا مشاهده می‌کنید، کل استایل های مایحتاج برای ورقه روان را در تگ head باطن تگ style طراحی می‌کنیم.

طریق External
در‌این طریق هیچ کدی در ورقه Html مشاهده نمی‌شود و مجموع استایل های مورد نیاز درون یک ورقه Css غیروابسته نوشته میگردند و کاغذ مرتبط با Css به ورقه Html پیوند می‌شوند.

به کد تحت اعتنا نمائید:

همانطور که مشاهده می‌کنید باطن شیت Html هیچ خبری از کد Css وجود ندارد. یک شیت Css به عنوان style.css ساخت‌و‌ساز کرده و باطن آن استایل های ما یحتاج را نوشته و به یاری تگ link به برگه Html پیوند کردیم. بدین ترتیب استایل های مو جود در کاغذ style.css به المنت های همین ورقه Html نسبت داده می‌شوند.

حال یک رمز به محتوای فولدر style.css بزنیم:

h1 {
color: red;
}
همان گونه که مشاهده می‌کنید، کافی میباشد استایل های مد نظرتان را سوای در پوشه style.css بنویسید تا به المنت های Html اینترنت سایتتان اجرا شوند.

چطور می‌اقتدار CSS را حافظه گرفت؟
برای یادگیری CSS به‌شکل اصولی شما نیاز دارید در کنار یک معلم با سابقه و دلسوز فراگیری خودتان را طی نمایید و همینطور در حین مسیر یادگیری از امان کل وقت منتفع باشید تا در لحظه به لحظه پیشرفتتان به طور گام به گام شما‌را در مسیر یادگیری این گویش کمک نماید؛ احتمالا تصور کنید که همچین چیزی ذهنی میباشد!! به هیچ عنوان همچین قوانینی مگه وجود دارااست؟ بایستی بگم آری؛ شما می توانید فراگیری Css مقدماتی تا توسعه یافته را در کنار دسته سبزلرن حافظه بگیرید آن هم به‌شکل به طور کامل بدون‌پول!! شما در زمان زمان آموزشی تمرینات مختلفی از معلم اخذ میکنید و همینطور پروژه‌های متنوعی را طراحی خواهید کرد تا به CSS تماما مسلط گردید پس مجال رو غنمیت بشمرید و همین الان یادگیری خودتان را استارت فرمایید.

بازدید : 1
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 زمان : 10:37

امروزه پیاده سازی Footer (نصیب زیر وبسایت) به اندازه Header (بخش های بالایی) در ساخت سایت اساسی میباشد.حتی طبق تحلیل‌ها در بخش اعظمی از مورد ها بازدیدکنندگان تارنما به فوتر وب سایت بیشتراز هدر وبسایت دقت نشانه می‌دهند.بدین ترتیب عناصری که هنگام ساخت سایت درین نصیب قرار میگیرند بسیار دارای اهمیت میباشد. فوتر طراحی سایت در مشهد جایی میباشد که می اقتدار پیشنهادات ویژه را مطرح کرد،پیوند مقاله‌ها را قرار بخشید و یا این که آیکون شبکه های عمومی را در آن گنجاند.اکثری از طراحان هنگام ساخت وب سایت از مداقه این قسمت از سایت غافل میگردند و از ارکان نادرستی در آن به کار گیری می کنند.می بایست ذکر کرد که footer وبسایت محلی برای پیاده سازی های گرافیکی یا این که مکانی برای قرار دادن محتوای زیاد و حیران کننده وجود ندارد.

فوتر در طراحی وب از یک‌سری جهت التفات داراست :

1- محلی برای قرار دادن داده ها فنی و حقوقی تارنما:

فوتر تارنما یک کدام از جای هایی میباشد بیش ترین اعتنا اشخاص را برای یافت کردن داده ها فنی و یا این که حق امتیاز دارای وبسایت به خویش جلب می نماید.

2- حدس فوتر تحت عنوان نقشه وب سایت (Site Map) :

یکی‌از خصوصیت هایی که برای فوتر در ساخت سایت می بایست در لحاظ گرفت این میباشد که فوتر محلی مطلوب برای قرار دادن site map و لینک و پیوند هایی میباشد که ممکن از حیث مخاطب بدور بمانند.اکثری از وبسایت ها از این نصیب تحت عنوان اهرمی برای هدایت مخاطب به صفحه ها اصلی سایت یا این که برای دعوت استفاده کننده به اعمال کاری در وبسایت (مانند نام نویسی و..) استعمال می نماید.

3- استعمال از فوتر در جهت seo وب سایت

Site map در واقعیت فایلی میباشد که همگی شیت و لینک و پیوند های سایت در آن قراردارد و برای seo وبسایت بسیار اصلی میباشد ولی در صورتی ضمن داشتن site map درست، سیستم لینک و پیوند های فوتر وبسایت خویش را به صحت چیده باشید یاری بسیار متعددی به هدایت درست مخاطب و بهنیه سازی تارنما خویش نموده اید.

4- اعتبار بخشی

قسمت فوتر در طراحی وب می‌تواند تحت عنوان محلی برای قرار دادن آرم پشت گرمی ، مهرهای امنیتی و گواهینامه های دارای اعتبار جهت اعتبار بخشیدن به وبسایت و همینطور ساخت اتکا و اعتقادوباور در مخاطب آیتم به کار گیری قرار گیرد.

نکاتی راجع‌به نوع فوتر در ساخت وب سایت:

پیاده سازی footer تا حد قابلیت و امکان می بایست بی آلایش باشد

هنگامی که در بخشی از وب سایت داده ها مهمی را می خواهید در چنگ مخاطب قرار دهید بسیار اصلی میباشد که ساخت سایت در آن قسمت تا حد قابلیت بی آلایش باشد تا از حواسپرتی بیننده به جلوه های گرافیکی و طرح و نقش ها دوری نمائید و اعتنا اورا به داده ها و موادتشکیل دهنده اساسی جلب فرمایید.کارایی نمایید در پیاده سازی فوتر وبسایت از بهم ریختگی و ابهام پرهیز کنید و در میان ارکان متفاوت فواصل مطلوب قرار دهید.در زمینه ی اندازه فوتر نیز می بایست اعتنا ما یحتاج را به فعالیت آورید که بیش تر از حد خرد و یا این که خیلی تعالی نباشد.

در بخش footer وب سایت پیوند های اساسی خویش را قرار دهید

قرار دادن ارکان منوی اساسی در پیاده سازی فوتر وبسایت سبب ساز ساخت انعطلاف ساخت وب سایت شما در واکنش با یوزرها میشود.قرار دادن لینک و پیوند هایی مانند "درباره ما" یا این که "تماس با ما" در اکثری مورد ها مطلوب میباشد.همینطور می‌توانید هنگام پیاده سازی footer وب سایت پیوند نصیب "سرویس ها" یا این که "مقاله‌ها" سایت خویش را نیز قرار دهید و بدین ترتیب به یوزرها برای دسترسی ریلکس خیس به داده ها گزینه نظرش کمک دهید.

داده ها تماس خویش را در footer وب سایت قرار دهید

خلال اینکه میتوانید پیوند کاغذ "تماس باما" را در فورتر قرار دهید می‌گردد طراحی وب سایت را به نحوی ایفا اعطا کرد که داده ها محور برای تماس مانند تلفن های اساسی ، آدرس اینترنتی و حتی نشانی در footer تارنما مکان گیرد و بدین ترتیب یوزرها با راحتی بیشتری داده ها تماس شما‌را پیدا خواهند کرد.

در پیاده سازی فوتر وب سایت خویش قرار دادن آیکون های شبکه‌های‌عمومی را فراموش نکنید

قرار دادن آیکون های شبکه‌های‌اجتماعی متعدد در فوتر هنگام ساخت سایت امروزه تبدیل به امری شاگرد در وب سایت های متفاوت گردیده و کاربرانی که در‌پی پیوند شبکه‌های‌مردمی شما میباشند انتظار دارا‌هستند آنها‌را در فوتر سایت شما پیدا نمایند پس ما یحتاج میباشد شما نیز طبق انتظارات مشتریان بالقوه خویش کار نمائید و طراحی وب سایت خویش را به سیرتکامل این اعمال دهید که ضمن اینکه این لینک و پیوند ها در دسترس استفاده کننده قرار می‌گیرند داری جذابیت نیز باشند و با قرار دادن افکت های هاور(hover) ظواهر این آیکون ها جذاب خیس کنید.

دکمه نام نویسی سایت خویش را بصورت بدیهی در فوتر قرار دهید

در‌صورتی‌که یکی هدف ها طراحی وب شما جذب کاربر و ارتقا مخاطب میباشد قرار دادن دکمه نام نویسی یا این که عضویت در وب سایت در قسمت فوتر میتواند یاری بسیار متعددی در وصال بدین مقصود به شما کند

بازدید : 2
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 10:32

برای خرید سرور مجازی آغاز بایستی با معنا آن آشنا باشید. این نوع میزبانی اینترنت، وب سایت شما‌را در یک سرور فیزیکی طراحی سایت در مشهد با بقیه یوزرها به اشتراک میگذارد، البته صاحبخانه اینترنت برای هر مخاطب یک دیوایدر مجازی ساخت می‌نماید. به این ترتیب، سایتی که بر روی یک سرور مجازی بیرون یا این که سرور مجازی جمهوری اسلامی ایران میزبانی میگردد، مقدار منابع تخصیص یافته را اخذ می‌نماید و برخلاف هاست اشتراکی منابع سرور را به طور اشتراکی استعمال نمیکنند.

به عبارت بی آلایش‌خیس، سرور مجازی بخشی از یک سرور بدون نقص میباشد. سرور را با سیستم‌های مجازی‌ساز به سرور‌های مجازی تقسیم‌ می‌نمایند و هر مخاطب برای تصویب وب سایت، یک خدمت سرور مجازی فرنگی یا این که سرور مجازی جمهوری اسلامی ایران تهیه و تنظیم می‌نماید و منابع منحصر خودش را داراست.

میزبانی اینترنت VPS یک مورد بهتر برای وب سایت‌های با ترافیک میانگین، مغازه‌های بیزنس الکترونیک (eCommerce) و وب لاگ‌های تعالی با تعداد بازدیدکنندگان در درحال حاضر پرورش میباشد.

مزایای سرور مجازی (VPS) چیست؟
منابع منحصربه‌فرد

اثر ناپذیر بودن تلاش وب سایت شما در شکل ارتقاء ترافیک در بقیه تارنما‌ها

امکان سفارشی‌سازی

دسترسی Root به سرور

معایب سرور مجازی چیست؟
یوزرها برای مدیر سرور مجازی نیاز به تخصص فنی دارا هستند.

حتی در‌حالتی که نسبتا مقرون به صرفه میباشد، بعضا از یوزرها ممکن میباشد ناچار شوند یک پیشرفت دهنده را برای مدیر سرور مجازی استخدام نمایند که‌این گزینه موجب ارتقاء هزینه‌های کلی میگردد.

مقاله مرتبط فراگیری فعالیت با گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)
هاست منحصربه‌فرد یا این که سرور منحصر چیست؟
سرور مخصوص برای هر تارنما یک سرور فیزیکی گزینش می‌نماید. از روش در اختیار گرفتن پنل سرور می توانید پیکربندی سرور منحصربه‌فرد را تغییر‌و تحول دهید و به اصطلاح سرور را کانفیگ فرمایید، سیستم ادله و نرم افزار متبوع خویش را تعیین فرمائید و تک تک دور و اطراف سرور را بر اساس با نیاز خویش فردی‌سازی نمایید.

سرور منحصر به به عبارتی اندازه توانا میباشد که سرور و دیتاسنتر منحصربه‌فرد خویش را داشته باشید، ولی خدمت‌های سرور مخصوص مزیت مازاد مدد حرفه ای را در مقایسه با داشتن دیتاسنتر منحصربه‌فرد به هم پا دارا‌هستند. براین اساس، هاست منحصربه‌فرد برای مشاغل آنلاین تبارک که با ترافیک بالا سروکار دارا‌هستند، آیتم ایده‌آلی میباشد.

مزایای هاست منحصربه‌فرد چیست؟
در اختیار گرفتن بدون نقص بر پیکربندی و کانفیگ سرور

امنیت بسیار بالا

دسترسی Root به سرور

معایب هاست مخصوص چیست؟
هزینه بسیار بالا

مستلزم علم فنی و مدیر سرور

هاست ابری چیست؟
در هاست ابری، از تعدادی سرور مجازی برای میزبانی وبسایت‌ها به کار گیری می گردد. براین اساس، چنانچه ترافیک یکی‌از سرورها ارتقاء یابد و یا این که اختلال دیگری برای یکی سرورها پیش آید، سایر سرورها سایت‌های سرور مجروح را در مشت خواهند گرفت و مشکلی پیش نخواهد آمد.

از آنجایی که هاست ابری برای میزبانی وب سایت‌ها به گروه‌ای از سرورهای اینترنت متکی میباشد، مشاغل با یک سری وب سایت و وبسایت‌های با مقیاس تعالی مانند دکان‌های بیزنس الکترونیک (eCommerce) میتوانند بیشترین منفعت را از آن ببرند، چون هاست ابری از آپتایم بالایی برخوردار‌است که باعث می شود تارنما‌هایی که صاحب خانه آنان هاست ابری میباشد، کمترین فرصت قطعی را داشته باشند.

مزایای هاست ابری چیست؟
کاهش احتمال فساد قابل انعطاف‌افزارها و طاقت فرسا‌افزارهای سرور

تعادل ترافیک سرورها و خودداری از حمله ها DDoS

محصور نشدن تارنما شما به منابع یک سرور

معایب هاست ابری چیست؟
دسترسی Root مدام قابلیت و امکان پذیر وجود ندارد.

هزینه هاست ابری از VPS و هاست اشتراکی بیشتر میباشد.

هاست وردپرس
هاست وردپرس، یک سرور با صرفه گردیده برای سیستم رئیس محتوای (CMS) وردپرس میباشد که به بار گذاری سریع‌خیس وبسایت شما امداد می‌نماید و اشتباهات احتمالی را به دستکم می رساند. برای میزبانی وب سایت‌های وردپرسی از سایر گونه های میزبانی اینترنت میتوانید به کارگیری نمایید و به طبع نباید فقط از هاست وردپرس استعمال فرمایید. به صورت نمونه، برای وب سایت وردپرسی، خرید هاست لینوکس قادر است مطلوب باشد.

به صورت معمول، شایسته ترین خدمت‌های میزبانی وردپرس دارنده خصوصیت‌هایی مانند پوسته‌‌های از پیش نصب‌گردیده، پلاگین‌هایی برای افزایش عملکرد تارنما مانند مدیر یاد مخفی، امنیت و ابزارهای دیگر میباشد.

بازدید : 2
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 10:17

خطای Unauthorized یکی‌از دیگر از خطاهای سمت استفاده کننده میباشد که هنگامی چهره می‌دهد که کاربری سوای تدبیر از اسم کاربری و راز عبور مربوطه (داده ها لاگین) بخواهد به منبع یا این که برگه‌ای وارد گردد و دسترسی داشته باشد. ولی خیر هر نشانی و کاغذ‌ای! فقط برای آمدن به صفحاتی که به وسیله HTTP Authentication مراقبت می‌شوند. طراحی سایت در مشهد این مجموعه از صفحه ها فقط برای اشخاص خاصی قابل اکران و به کار گیری میباشد و هر مجال که شخصی داده ها لاگین ورقه را خطا وارد نماید و جز مجموعه اشخاص مجاز برای بازدید برگه نباشد با این غلط مواجه می شود. شاید با خودتان بگویید که HTTP Authentication چه مزیتی داراست و در چه مواردی از آن به کارگیری می‌شود؟!

بعضی وقتها شما نیاز دارید تا دسترسی برای نصیب‌هایی خاص را فقط برای اشخاص خاصی ازاد بگذارید و سایرافراد را محصور نمائید، در اینگونه قوانینی می‌توانید از HTTP Authentication به کار گیری نمائید. از جمله کاغذ پنل ادمین یک تارنما از این نوع پیوند‌ها به کار گیری میکنند و صرفا با وارد کردن داده ها کاربری می توانند به پنل مدیریتی دسترسی داشته باشند. شما می توانید از روش cpanel راز عبوری برای مراقبت از داده ها وبسایت را اضافه نمایید. براین اساس به کارگیری از لینک و پیوند‌های HTTP Authentication یک نحوه امنیتی اصلی میباشد که دسترسی‌ها را محصور میکند.

رفع خطای 401

برای بر طرف کردن این نادرست می توانید از تارنما بیرون گردید و مجدد لاگین نمائید. به احتمال زیاد این نادرست رفع میگردد. در صورتی گشوده م اشتباه فیس اعطا کرد نشانی تارنما و یا این که URL تارنما را برسی فرمائید ممکن میباشد که آن را غلط وارد کرده باشید.

خطای 403 Forbidden

خطای 403 بسیار مشابه به خطای 401 میباشد فقط یک تفاوت بسیار خرد دارااست. یوزرها هنگامی با این نادرست مواجه میگردند که دسترسی آن‌ها در یک سایت محصور گردیده باشد. اما بایستی اعتنا داشته باشید که‌این محدودیت دسترسی برای کلیه یوزرها میباشد و فقط رئیس وبسایت به آحاد منابع و نصیب‌ها دسترسی داراست. در زمینه‌ی قبل دسترسی یه یک قسمت‌هایی از وب سایت برای جمع‌ای آزاد و برای یک توده‌ای محصور بود.

ولی در این زمینه حتی در صورتی استفاده کننده اسم کاربری و سر عبور را نیز صحیح وارد نماید قابلیت دسترسی برای بعضی از موردها محصور میباشد. مثلا طراحان در ساخت سایت‌هایشان دسترسی به برخی فولدرها و اکران بعضی فولدر‌ها را به طور لیست برای آحاد یوزرها محصور میکنند. از این رو در شرایطی که مخاطب اینگونه اطلاعاتی را درخواست نماید با این اشتباه روبه‌رو می‌شود. به عنوان مثال وب سایت‌هایی مانند گوگل آنالیتیکس برای اینکه به کاربرانی که مجاز نیستند داده ها اصلی را در اخیارشان نگذارند این غلط را به انها آرم می‌دهد.

ولی بعضی وقتها این غلط به جهت اینکه یک شخص به تعداد دفعات متعددی پسورد خویش رویکرد غلط وارد میکند نیز صورت می‌دهد. در اینگونه قوانینی سرور وبسایت برای برقراری امنیت IP این شخص را مسدود میکند و این فرد با این اشتباه روبه‌رو می‌شود.

موردنیاز میباشد تا بدانید که می‌توانید برای پشتیبانی بیشتر از وبسایت خویش از این خطای 403 به کار گیری نمائید. صرفا کافی میباشد برای اضافه کردن این لایه‌ی امنیتی به cpanel بروید و از آنجا آن را تهیه و تنظیم نمائید. به حافظه داشته باشید که‌این نحوه را میتوان یک کدام از طریق‌ها با صرفه برای پرهیز از جراحت‌های اصلی مانند هک شدن و دزدی داده ها دانست.

روش رفع خطای 403

چنانچه شما جز آن گروه از اشخاصی می باشید که نباید با این اشتباه روبه‌رو گردد و این قضیه خللی در کارتان ساخت‌و‌ساز نموده است بایستی شغل های پایین را اعمال دهید.

مطمئن گردید که ادرس تارنما و یا این که URL را صحیح وارد کردید.
اسم کاربری و سر عبور خویش را در نشانی متبوع برسی فرمایید.
یاد نهفته یا این که به عبارتی کش مرورگر را تمیز نمائید.
ممکن میباشد حقیقتا دسترسی به وبسایت برای شما محصور گردیده باشد.
کوکی‌های مرورگر را منزه نمائید.
رفع انسداد IP
برای استعمال از وبسایت را با VPN آزمایش فرمائید.
مرورگر خویش را ببندید و بعداز یک‌سری دقیقه مجدد به وبسایت مراجعه‌کنید.
درصورتی که گشوده هم اشتباه رفع نشد عالی میباشد با رئیس وب سایت تماس حاصل نمایید.

بازدید : 2
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 11:45

کپچا مخفف عبارت Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart یا این که «امتحان تورینگ همگانی تماما اتومات برای تمایز دادن رایانه‌ها و آدم‌ها» میباشد. Captcha یا این که کپچا یک شیوه امنیتی میباشد که برای نگهداری از اینترنت‌تارنما‌ها و خدمت‌های آنلاین در قبال ربات‌ها و اسپمرها طراحی سایت در مشهد پیاده سازی شد‌ه‌است. کپچا با ارائه یک بحران یا این که یک پرسش به استفاده کننده، از وی میخواهد که ثابت نماید که بشر میباشد و ربات وجود ندارد.

این بحران ممکن میباشد دربرگیرنده نوشتن بعضا حروف و اعداد باشد، یا این که حل کردن مسائل ریاضی، نشانه زدن بررسی جعبه، ورود با کانال‌های اجتماعی، اکران یک تصویر و جستن جواب آن و غیره. کپچا با به کارگیری از این طرز‌ها، عملکرد می‌نماید که میان رایانه‌ها و ربات‌ها و آدم‌ها، مطابق بضاعت و توان‌های شناختی، حل قضیه، تشخیص سر مشق و درک بصری تمایز ساخت نماید.

کپچا تحت عنوان یکی نحوه‌های seo سایت نیز می تواند اثر گذار باشد، چون با خودداری از ورود ربات‌ها، می تواند از کاهش جايگاه اینترنت‌وب سایت در نتیجه ها کاوش، ارتقا ترافیک ناخواسته و کاهش چگونگی محتوا خودداری نماید. به صورت کلی می‌قدرت بیان کرد که کپچا روشی موءثر برای ارتقا امنیت اینترنت‌وب سایت‌ها و خدمت‌های آنلاین میباشد که درین نوشته‌ی علمی به نظارت آن خوا‌هیم پرداخت.

تاریخچه ساخت کپچا
تاریخچه ساخت و ساز کپچا به سال 1997 برمی‌شود، وقتی که گروهی از محققان در دانش کده کارنگی ملون به رهبری لوئیس وان آهن، روشی برای پرهیز از اسپم‌های پست الکترونیک ارائه دادند. آنان از سیستمی استعمال کردند که به یوزرها یک تصویر دربردارنده حروف و اعداد ناخوانا نماد می‌بخشید و از آن ها می‌خواست که آن‌ها‌را تایپ نمایند. این طریق سبب ساز می شد که ربات‌های ارسال اسپم نتوانند از فیلترهای امنیتی عبور نمایند.

این سیستم اولی مثال از کپچا بود که بعد ها به وسیله گوگل به اسم reCAPTCHA گسترش یافت. ایده مهم کپچا از امتحان تورینگ الهام گرفته گردیده‌است. امتحان تورینگ روشی برای سنجش هوش تصنعی میباشد که در سال 1950 بوسیله فقیه ریاضی ها آلن تورینگ ارائه شد. این امتحان با ارائه یک مکالمه فی مابین یک بشر و یک رایانه، کوشش می‌نماید که بفهمد که آیا رایانه می تواند بشر را گول بزند یا این که نه.

کپچا نیز با به کارگیری از همین اصل، کارایی می‌نماید که مبنی بر بضاعت و توان‌های شناختی و ادراکی فی مابین رایانه‌ها و آدم‌ها تمایز دهد. کپچا امروزه یکی قسمت‌های اصلی ساخت سایت برای ارتقا امنیت و همت اینترنت‌تارنما‌ها و خدمت‌های آنلاین میباشد.

reCAPTCHA چیست؟
reCAPTCHA یا این که ریکپچا یک ورژن توسعه یافته از کپچا میباشد که در سال 2009 بوسیله گوگل ارائه شد. reCAPTCHA با به کارگیری از تکنولوژی هوش تصنعی، عملکرد می‌نماید که با تشخیص خلق استفاده کننده، بفهمد که آیا بشر میباشد یا این که ربات. reCAPTCHA از تعدادی طریق برای ارائه معضل به استفاده کننده استعمال می‌نماید، به عنوان مثال آرم زدن بررسی جعبه، تعیین تصاویر مربوط به یک قضیه، نوشتن حروف و اعداد، شنیدن صدا و نوشتن آن و غیره.

reCAPTCHA همینطور با به کار گیری از داده‌هایی که از یوزرها گردآوری‌آوری می‌نماید، به پروژه‌های مفیدی مانند دیجیتال سازی کتاب‌ها، نقشه‌برداری خیابان‌ها و بهبود ترجمه‌های ماشینی یاری می‌نماید. reCAPTCHA یک طریق اثر گذار برای ارتقا امنیت اینترنت‌تارنما‌ها و خدمت‌های آنلاین میباشد که در‌این نوشته‌علمی به نظارت آن خوا هیم پرداخت.

از طرفی دیگر، reCAPTCHA تحت عنوان یکی‌از نصیب‌های اساسی در پیاده سازی فروشگاه آنلاین و ساخت سایت شرکتی نیز می تواند موثر باشد، چون با دوری از ورود ربات‌ها، قادر است از افت مرتبه وبسایت، ارتقاء هزینه‌های تعمیر و محافظت و نیز کاهش متکی بودن مشتریان دوری نماید. reCAPTCHA همینطور با ارائه یک تجارب کاربری معمولی و سرازیر، می تواند به ارتقا رضایت و وفاداری مشتریان یاری دهد.

بازدید : 2
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 10:22

در کنار کلیه مزایا، استعمال از جوملا میتواند معایبی هم داشته باشد که به دنبال به آنان میپردازیم: رابط کاربری غامض عمل با جوملا برای اشخاص مبتدی و تازه کار، نسبت به وردپرس دشوارتر میباشد و نیاز به علم و شناخت بیشتری با اصول اپ‌نویسی داراست. خلا تامین تخصصی جوملا یوزرها متعددی داراست؛ با این اکنون، دفاع تخصصی برای آن کمتر میباشد و معمولا طراحی سایت در مشهد صرفا دربرگیرنده مجال‌هایی می گردد که یک پوسته یا این که ماژول را خریداری کرده باشید.

ضعف در seo
جوملا از حیث باصرفه‌سازی موتورهای کاوش و seo، نسبت به وردپرس کوشش ضعیف‌تری دارااست. شاید بتوان بیان کرد جوملا به طور پیش‌فرض بهینه سازی فرندلی (بهینه سازی Friendly) وجود ندارد؛ با این اکنون به یاری پلاگین‌ها، می‌قدرت سئوی تارنما پیاده سازی گردیده با آن را تا حد متعددی بهبود اعطا کرد.

سخت بودن فردی‌سازی
به کار گیری از سیستم مدیر محتوای جوملا برای استحصال‌وکارهای خرد و وب سایت‌های معمولی بسیار مطلوب میباشد؛ البته در تارنما‌های تبارک‌خیس که در آنها نیاز به فردی‌سازی بیشتری وجود دارااست، ممکن میباشد با مشکلاتی مواجه گردید.

حرف آخری
جوملا یک کدام از شایسته ترین سیستم‌های مدیر محتوای متن گشوده میباشد و رقیبی بدون شوخی برای وردپرس به شمار می‌رود. شغل با جوملا به اندازه دروپال غامض وجود ندارد؛ البته نسبت به وردپرس دشوارتر میباشد و قابلیت و امکان سفارشی‌سازی ذیل‌تری دارااست. جوملا یک سیستم انعطاف‌پذیر میباشد که مزایای به کارگیری از آن بسیار بیشتر از معایب آن میباشد؛ با این هم اکنون، شغل با این CMS ممکن میباشد برای اشخاص مبتدی و تازه کار یه خرده سخت باشد.

بازدید : 5
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 10:44

CSS مخفف لغت ها Cascading Style Sheets ، در واقع نوعی گویش اسکریپت نویسی میباشد که جهت مشخص و معلوم کردن طراحی سایت در مشهد و اکران مختصات کدهای درج شده در یکی لهجه های موسوم به Markup Language بکار می رود. ولی تصور اکثر کسانی که با اینترنت و طراحی وب رمز و عمل دارا هستند این میباشد که CSS برای اکران مختصات صفحه های HTML گزینه به کارگیری قرار میگیرد. در شرایطی‌که که خلال HTML ، صفحه های XHTML و همینطور داده های مرتبط با XML نیز می‌توانند از آن به کار گیری نمایند.
همان گونه که در مقاله‌ها قبلی بیان شد، در کنار HTML و Javascript این لهجه نیز یک کدام از 3 قسمت و رکن مهم ساخت سایت میباشد. یک فولدر CSS در واقع منجر جداگانه سازی مختصات تگ های بکار رفته در سورس Html و غیره میباشد. به‌این تریتب که شما با به کارگیری از تگ های Html مبادرت به ساخت وب سایت می‌کنید اما خصوصیت های آن‌ها (مانند رنگ، مسافت، سایز، نوع فونت، نوع حواشی و غیره) را در‌این فولدر تمجید می‌کنید. اینکار ضمن بهبود ساختار Html ، به طراحان وبسایت امداد می نماید که شل خیس و منظم خیس مختصات المان های صفحه های Html که به آن‌ها Style گفته می‌شود را تعریف‌و‌تمجید نمایند و ضمن این کدهای وبسایت، خوانا خیس باشند و تغییر تحول آن ها نیز ریلکس خیس. درضمن پوشه CSS نیز مانند فولدر های Html ، نوعی فولدر متنی (Text) میباشد.
روش تایپ کردن این کدها در پوشه CSS به‌این شکل میباشد که در صدر اسم آن المان مربوطه مندرج و آن گاه در آکولادها { } مختصات گزینه نظرمان را به آن اختصاص می‌دهیم. به عنوان مثال:

H1
{
Color:red;
text-align:center;
}

پیش از عرضه استاندارد CSS ، این مشخصات کلیه در خویش صفحه ها Html تعریف و تمجید می شدند. در آن فرصت از تگ

هرمورد از این مختصات بایستی با به کار گیری از سِمی کالون ";" از یکدیگر جداگانه شوند. در ضمن شایسته ترین رویه برای به کار گیری از المان های Html و اختصاص مشخصات به آن‌ها در پوشه CSS مربوطه، به کار گیری از دو عنصر Class و یا این که id میباشد. بنابراین براحتی هر المانی که میخواهیم به آن خصوصیاتی را نسبت بدهیم را معلوم نماییم.
از جمله درخصوص نمونه بالا، در صورتیکه یکسری تگ H1 در کاغذ Html داشته باشیم، کلیه آن‌ها دو خصوصیت بالا را بدست می‌آورند ولی در شرایطی‌که یک جا (برای مثال میانه شیت) در یک آیتم خاص میخواهیم که آن تگ H1 به رنگ آبی رنگ علامت داده گردد و یا این که مکانش مختلف باشد، در‌این‌صورت به آن تگ، id و یا این که Class تخصیص میدهیم تا مختصات آن از سایر المان ها مستقل تعریف‌و‌تمجید بشود.
این عمل دست طراحان اینترنت را گشوده میگذارد تا با به کارگیری از پوشه های CSS براحتی بتوانند برای آحاد المان ها و Tag های بکار رفته در سورس Html وب سایت شان، خصوصیات و Style گزینه نظرشان را تعریف و تمجید نمایند و هیچ محدودیتی نداشته باشند.

در شرایطی که بخواهیم راجع‌به تاریخچه CSS سخن کنیم، بطور خلاصه بایستی خدمتتان بگوییم که در بالا طرح اول این فولدر، به وسیله یکی‌از همیاران "مجموعه برنزلی" (Tim Berners-Lee ، طراح و اختراع کننده اینترنت) در سازمان CERN ، بنام Håkon Wium Lie در اکتبر سال 1994 پیاده سازی شد البته او‌لین ورژن آن در 17 ام دسامبر سال 1996 میلادی عرضه شد.
در سالهای آن گاه با ارتقا قابل انعطاف افزارهای مرورگر، به ندرت همگی آن ها این استاندارد را پذیرفته و فعلا آحاد مرورگرها از آن استعمال می نمایند. در هم اکنون حاضر ورژن های جدیدتر و استانداردهای روز CSS به وسیله یک مجموعه و کنسرسیوم مشتمل بر World Wide Web Consortium و همچنین Håkon Wium Lie تر و تمیز بسط پیدا کرده و آپ تو دیت می‌شود.
به عنوان مثال CSS2 که در سال 1998 عرضه شد و مشتمل بر تجهیزات و المان های جدیدی (به عنوان مثال Z-index) بود. همینطور ورژن CSS3 هم از ماه June سال 2012 عرضه گردیده و تا کنون بخش اعظمی از طراحان تارنما سراسر عالم از آن جهت طراحی وب، به کار گیری می نمایند. اما ورژن CSS4 نیز عرضه گردیده البته بدلیل اینکه دارنده یک استاندارد یکسان و یکپارچه وجود ندارد، هنوز مرجع و ورژن بی نقص و تمجید گردیده ای از آن ارائه نشده.

امروزه به جهت مزایای فراوان، بیشتر طراحان وب سایت در عالم از CSS در کنار Html استعمال می نمایند و زیباترین و جالب ترین وبسایت ها را با به کار گیری از جدیدترین استانداردهای آن ها یعنی CSS3 و HTML5 پیاده سازی کرده و به روی وب و دنیای اینترنت، می فرستند. حتی بازی های آنلاین زیر اینترنت نیز با استعمال از این دو استاندارد (و صد ولی با امداد لهجه نرم افزار نویسی جاوااسکریپت) نوشته می گردند

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 179
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 16
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4664
  • بازدید ماه : 5353
  • بازدید سال : 48709
  • بازدید کلی : 51719
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی